top of page

Medewerker Adoptie Digitale Werkomgeving

Nederland

#1201

Voor onze opdrachtgever RDW zijn wij op zoek naar een Medewerker Adoptie Digitale Werkomgeving met technische werkplek kennis.

Het Serviceteam DWO werkt toe naar een veilige digitale werkomgeving, ongebonden van plaats, tijd en apparaat. Dit betekent dat er continue vernieuwing op de werkplek plaatsvindt in de vorm van nieuwe applicaties die worden geïntroduceerd met daarbij horende nieuwe werkwijzen. Om deze vernieuwingen te laten landen in de organisatie, zijn op de gebruiker toegespitste adoptieactiviteiten nodig. Dit is zeker het geval als het de medewerkers van de RDW Keuringsstations betreft die nog steeds redelijk traditioneel hun werk verrichten vanaf een vaste werkplek.

Opdrachtomschrijving

Het ICT Serviceteam Digitale Werk Omgeving (DWO) is verantwoordelijk voor het intern leveren van de werkplekomgeving voor de RDW medewerkers. In het Serviceteam DWO innoveren, beheren en bewaken we alle facetten van de werkplekomgeving samen met onze leveranciers. De werkplekomgeving bestaat onder andere uit: Alle apparaten, Software en systemen die de RDW-medewerker in haar dagelijkse werk nodig heeft om zijn/haar werkt te kunnen uitvoeren. Denk hierbij aan (virtuele) werkplekken, laptops, smartphones en printers. Ook de Microsoft 365-applicaties zoals Teams, Outlook, Office-applicaties en meerdere webbrowsers (Edge en Chrome) vallen onder de verantwoordelijkheid van DWO. Adoptie speelt een grote rol bij nieuwe implementaties vanuit DWO. Hierbij gaat het om de mate waarin medewerkers een nieuw systeem of nieuwe oplossing omarmen en gaan gebruiken. Het betrekken en activeren van medewerkers is hiervoor een randvoorwaarde. De technische wijzigingen die in 2024 worden doorgevoerd met name bij de RDW-keuringsstations zullen een grote impact gaan hebben op RDW-medewerkers. Als medewerker van Serviceteam DWO wordt je ingezet om de medewerkers van de RDW-keuringsstations te ondersteunen bij alle werkplekveranderingen die op hun afkomen. Daarnaast ben jij de vooruit geschoven post voor DWO om de kwaliteit van de werkplekdienstverlening op de RDW-keuringsstations te verbeteren. Jij bent dan ook veelvuldig fysiek op deze locaties aanwezig zijn en wordt zowel ingezet op adoptie van de nieuwe werkplekomgeving als bij het verhelpen van verstoringen op de huidige werkplekomgeving.

Belangrijkste resultaten van de opdracht

  • Je begeleidt en voert adoptie- en verandertrajecten uit voor de moderne werkplek van RDW op de 16 RDW keuringslocaties;

  • Je schrijft communicatieberichten en instructies over de RDW werkplekomgeving;

  • Je bent actief betrokken bij de implementatie van nieuwe functionaliteiten vanuit het Serviceteam DWO;

  • Je kan advies geven over het toepassen van ICT-systemen binnen bedrijfsprocessen;

  • Je bent de werkplekbeheerder op locaties en helpt de RDWu0002medewerker met verstoringen en vraagstukken m.b.t. de werkplekomgeving;

  • Je zorgt dat je op de hoogte bent en blijft van de veranderingen binnen de werkplekomgeving;

  • Je bent in staat om een goede impact te bepalen op de werkprocessen van de RDW-keuringsstations bij veranderingen op de werkplek en geeft hierover advies aan het Serviceteam DWO.

 

Werklocatie

Voor je rol is het belangrijk dat je zichtbaar bent op de 16 RDWu0002keuringsstations verspreid over het hele land. Zie: https://www.rdw.nl/over-rdw/contact/keuringsstations Je werkt daarom overwegend op de RDW-keuringsstations. Verder zorg je ervoor dat er geregeld afstemming is met de collega’s van het Serviceteam DWO met als doel dat je op de hoogte blijft van de ontwikkelingen die er plaats vinden op de werkplekomgeving.

 

Functie-eisen

  • Je hebt een brede basis ICT-kennis van werkplekken (Windows 10 en 11) en Microsoft365;

  • Je hebt een aantal jaren ervaring als systeem-/werkplekbeheer;

  • Het is een pré als in het bezit bent van één van de volgende Microsoft certificaten: AZ-900, MS-102 of MD-102.

Soft skills

  • Je bent communicatief sterk en een waardig gesprekspartner op alle niveaus binnen de organisatie;

  • Je bent proactief en hebt ervaring met verandermanagement;

  • Je bent flexibel en kan goed zelfstandig werken;

  • Je kunt omgaan met weerstand;

  • Je bent in staat goed te documenteren;

  • Je vindt het niet erg om te reizen, en om een aantal dagen te overnachten;

  • Je bent in staat om te schakelen tussen verschillende kennisniveaus binnen de organisatie.

 

Overige informatie

Startdatum: Start 11 maart 2024

Inzet: 36 uur/week

Duur: 12 maanden met optie op verlenging

Locatie: Nederland

 

Ben jij die gedreven Medewerker Adoptie Digitale Werkomgeving die wij zoeken? Stuur dan je cv en motivatiebrief naar sales@yobs.com. We kijken er enorm naar uit om van je te horen!

 

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jan Tammeling via telefoonnummer 0651403618.

bottom of page